torsdagen den 1:e april 2010

Aprilvinter

Jag och pappa har druckit en hel kanna kaffe framför brasan. Sockergrynet äter mineralberikade hundkroketter och gömmer sin morfars fjärrkontroller.
Jag är lite chockad över snön och kylan utanför. Jag hade liksom inte väntat mig det: Vinter.
I april? Det var modiga människor som en gång bosatte sig i Norden (och strax efteråt uppfann de charterresorna).
Mina nedpackade skor är fullständigt olämpliga för det här klimatet, men ja gska se om jag inte kan få tag på ett par vattentäta skoterkängor så ska jag gå ut i skogen och dra min dotter i pulka.
Klart ungen ska åka pulka iklädd bävernylon. Även hon har ju norrländskt blod i ådrorna. Det tillhör ju hennes kultur.

2 kommentarer:

Peppe sa...

Galna konstraster. Hur länge ska du stanna?

Sara sa...

Galet. Tre veckor, och det blir en liten turné Falun, Härjedalen, Östersund, STockholm!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...