onsdagen den 21:e april 2010

Strandsatt

Satt i SAS telefonkö i två timmar i går.
Avancerade från plats 73 till 50, sedan gav jag upp. Dessutom stängde de klockan åtta.
I vilket fall - ohållbart med utländs mobiltelefon.
Försökte nå SAS på andra sätt, via facebook, mail, deras avatar Ewa på hemsidan.
FIck ett svar: Du måste ringa sales center.

Hur man ska göra för att komma fram? Ingen aning.
Hur man ska göra för att komma hem? Ingen aning.

SKa de inte ha någon form av beredskap, något koncept för kriskommunikation? Att det inträffar force majeurs, och att de inte kontrollerar det är förståeligt. Men att inte kunna kommunicera med sina drabbade kunder, eller lägga ut någon som helst vettig information på hemsidan... är snudd på oförlåtligt.

Tänkte åka ut till Arlanda ändå bara för att få prata med en verklig person. Men de ber alla att hålla sig borta. Jag ångrar att jag någonsin åkte till Sverige. Och att campa på en flygplats under oviss tid känns inte akutellt med en ettåring. Inte att lifta ner genom europa heller. Att sitta på en buss 24 timmar? Nödlösning. Men det hänger ju på att det faktiskt finns en buss.

7 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Du kanske redan känner till dessa sidor, men om inte... ;).

facebook.com/skjutsgruppen
facebook.com/Carpool Europe

Här hittar du info om bussar o annat som kan ta dig söderöver.

Checka även med Vingresor el Fritidsresor på Facebook. De skickar ju ner tomma bussar för att hämta upp folk i Europa.

Lycka till

Dubbelörn sa...

Sorry glömde nämna...

Ring biluthyrarna Hertz o Avis t ex. Det är många bilar som körts upp fr Sydeuropa o nu måste de ner. Oftast är det gratis att köra ner dem, förutom kostnaden för bensin.

barajagjohanna sa...

Usch vad jobbigt.

Men sedan förstår jag att de säger att de inte vet om du kan flyga på fredag. Hur ska de veta? När det handlar om naturen är det omöjligt att svara på.

Jag har gett upp att komma fram till SAS och British Airways (mailade efter ett långt tag och fick automatsvar att det är extrema väntetider just nu, nähä?). Å andra sidan fastnade jag där jag bor och "bara" missade en resa. Jag kan vänta lite med att få pengar tillbaka, särskilt eftersom det är jobbets pengar.

Jag har verkligen förståelse i den här situationen. Samtidigt tycker jag att de borde kunna kalla in en jäkla massa extra personal som kan svara i telefonen...

Sara sa...

Dubbelörn: Ja, allt sådant här känns ju besvärligt med ett litet barn som kräver välling, blöjbyten och siestor... Men tack för tips!

Johanna: Nej, det är just det att inte ens få tala med någon som är besvärligt! Och frusterande...

Anonym sa...

Jag fattar inte heller varför de inte uppdaterar hemsidorna. Det är konstigt!

Lisa sa...

Fick ett mail fran SAS idag med information om situationen. IDAG! Detta har ju pagatt sen i torsdags. Väldigt daligt tycker jag, och jag är inte ens drabbad...

Hoppas att du far komma hem snart vännen!

Sara sa...

Anonym: Och på SAS hemsida får man leta tre kvart bara för att hitta ett nummer att ringa...

Lisa: Visst är det konstigt att de inte har bättre kriskommunikation än så?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...