lördagen den 24:e april 2010

Njutning, Syndig njutning.

Jo.

Jag drack bailey's irish cream i går. Och jag vill hävda att det är som att dricka efterrätt. Och jag säger detta i enbart positiv bemärkelse.

Idag kom jag över vad hälsogurun Fredrik Paulun säger om Bailey's. Att det är som att dricka... grädde med socker i*. Så där var vi lite inne på samma spår, jag och Freddan, och jag nickade instämmande. Tills jag förstod att Freddan menar att det är det absolut värsta, värsta, värsta en människa kan tillföra detta tempel som är hennes kropp.

Men jag bestämde mig för att strunta i det. Det är ju jäkligt gott. Pure pleasure.

Jag kom även över Renée Voltaires bok Peace Love and Food. Men vill nog hävda att det är trevligare att dricka likör än centrifugerat vetegräs sådär på kvällskvisten.

*Han glömde alkoholen. Som att dricka grädde med socker och alkohol i.

1 kommentar:

Erika sa...

ja det är ju så mysigt och jag tror de flesta små gillar det, bara de inte börjar när de är för små, då de inte får samma glädje av vattnet som de får när de är ungefär 4 månader.

Trevlig kväll!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...