onsdagen den 7:e april 2010

Domani, amici, domani

Jag blev så trött.
Orkade ingenting, just. Och bara vi fått lilltrollet i säng så tror jag att jag ska följa hennes exempel. Hon har varit uppe före fem en vecka nu, och det börjar ta ut sin rätt.

I morgon måste jag in till stan. Handla:

Ny pyjamas till Grynet.
Strumpbyxor till begravningen. Svarta? Grå?
Bok till resan norrut. Eller tidning. Orkar inte bok.
Kanske godis? Kanske saltlakrits? Jo, kanske godis.
Babyolja till grynet. Hon får så torr hy här i skandinaviskt kärvt klimat. Sedan norpar jag av hennes olja när hon inte ser det.

Gå till optikern. Justera glasögonen. Jag går en gång i veckan, det blir aldrig bra.

Så ska jag träffa Sofia. Det ser jag fram emot. Sofia och A-S är mina äldsta vänner. Vi har känt varandra i... 24 år? Egendomligt länge.

Så: A demain mes beautés, dormez bien...

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...