onsdagen den 14:e april 2010

Status: Skör, ful och rynkig.

Sockergrynet/terroristen har varit otröstlig större delen av natten.
Jag: För trött för sång, vagg, mjuka ord. Ibland blir det bara famnen. Man orkar inte mer, hoppas bara att man ska få sova några sammanhängande timmar. Man tar den skrikande ungen i famnen, lägger henne bredvid sig och väntar tills hon somnar om.
Idag är hon i toppform.
Jag: Skör, trött. Illamående av en kanna kaffe. Känner mig ful, huden tunn och torr som papper. Jag smörjer in mig med feta krämer flera gånger om dagen, men det enda jag behöver är sämn.
Gud, jag ser rynkig ut. Måste sova mer. Dricka mindre kaffe. Äta mer fet fisk. Sova sova sova.
Jag känner mig så... urlakad. Som att jag behöver en energiinjektion inifrån och ut. Kaffe intravenöst eller bara en enda lång natts sömn.
Och när jag ändå är på gång med goda intentioner: Sluta bita på naglarna - till och med naglarna är tunna, sköra och svaga - och lägga av med okynnesätande av halstabletter.

1 kommentar:

anna of sweden sa...

Vilken tur att hon är så söt. Nattmarodören! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...