torsdagen den 15:e april 2010

Sista spiken i kistan, del 312

När allt verkar gå käpprätt åt helvete.
När livet bara ter sig så där... svårt. Omöjligt.
När allt blir fel.
Och när man tror att nu, nu, kan det inte bli värre.

Då blir det vulkanutbrott. Nej, jag hade inte räknat med det.
Men självklart skulle det komma ett stort askmoln över oss nu. Självklart.

När det sista jag behövde var ett vulkanutbrott och inställda flyg.

Jävla skit.

Den goda nyheten är att min tvillingsyster med männen i sitt liv, kille och son, snart poppar in. För en helg fylld av skamlöst god mat, konversation till sent in på nätterna, vin och vettlöst många fikastunder.

Over and out.

3 kommentarer:

Annika sa...

Ja, vad ska jag säga? Det är bara helt absurt. Man kan ju inte vara arg på en vulkan, men det är då f-n också att sådant här skahända. Jag är helt inställd på att min och mannens efterlängtade, barnfrisLondonweekend nästa vecka ställs in. Besvikelsen är monumental. För att inte tala om eftertankens kranka blekhet - det där med att pröjsa 1500 i avbeställningsskydd på det förbokade och betalade hotellrummet kanske inte hade varit en så dum idé, trots allt?

Ha det så bra du kan! Ni kommer hem förr eller senare. (Och det var inte så klämkäckt menat som det kan verka.)

Sara sa...

Ja, alltså, allt ordnar sig ju!
Håller tummarna för att er weekend klarar sig genom askmolnet! Än kan allt hända!

Anonym sa...

Jag vet, jag ska flyga Paris-Sthlm lördag kväll. Men SAS verkar ju boka om i alla fall? Vi har kanske närmare till flygplatsen än du? bara vi vet om att det blir inställt i förväg bryr jag mig inte. Sova pa flygplatser och tur och retur RER flygplats och hem igen har jag redan varit med om i julas. Inte igen... Tar ju typ 5 timmar. Roligare kan man ha. Du som har Véra med dig... Hoppas vi kommer hem allihop!
/Isabelle

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...