lördagen den 24:e april 2010

Sayonara Sweden

I morgon blir en lång dag: Stockholm - Ajaccio via Nice.
Resandets oändliga olidlighet är detsamma som alltid, precis som återseendets obändiga ömsinthet...

Den som aldrig sett Ajacciogolfens turkosa vatten närma sig nerifrån, och solen i ögonen, solen så brutal, färgerna så skarpa, den som aldrig sett det skiftande, skimrande, glittrande Medelhavet uppifrån och bländats av tanken att där är min plats på jorden, där är mitt, den förstår inte vad jag talar om.

Nu ska jag försöka sova några timmar innan vi ska kliva upp, trycka ihop resväskorna, se förvånade ut i incheckningen (Va? 26 kilo? Inte möjligt...), dricka Sveriges dyraste kaffe, spana in charterturisterna och boarda vår flight till rivieran. Hemöver.

Ciao.

12 kommentarer:

Mimi sa...

Ah vad skönt att ni äntligen kan âka hem. Trevlig resa.

KARLAVAGNEN sa...

Härligt! Ha en safe flight!

Åsa sa...

Bon voyage!
Hoppas du mitt i allt trubbel haft en bra tid här i Sverige och det inte tärt allt för mycket på ekonomin!

"ses" snart igen!

Cecilia sa...

Lycka till imorgon! Hoppas resandet går bra!

anna of sweden sa...

Trevlig resa! Vad härligt det låter.
Det där ni har att se fram emot!

Helen sa...

Så härligt att ni äntligen ska få sammanstråla med er pappa och make, och va' synd att du redan hade så mycket i bagaget, jag hade nämligen tänkt att krypa ner där i...

Jag längtar också efter det glittrande medelhavet!

Ha en bra resa! Kram!

Livet runt 30...5 sa...

Bon voyage!

Lisa sa...

Jag vet precis vad du pratar om... Inget vatten är så vackert som det som omfamnar Korsika. Och doften av ön, ljuvlig. En lisa för själen, det är vad den där ön är.

Du har hittat hem, helt klart.
Rentrez bien vous deux et embrassez l´Ile de la Beauté de ma part!

Svensk chekchouka sa...

on dirait que t'as trouvé ton "chez toi", bon retour!

puman sa...

Ha en fin hemresa!!!

Erica sa...

Lycka till med resan Sara!

Sara sa...

Mimi; Jätteskönt!

Karlavagnen; Det blev det!

Âsa; Det har varit härligt, men det är klart att en vecka extra (i synnerhet i stockholm)

Cecilia; Det gick fint!

Anna; Underbart...

Helen; Synd; väskan var sprängfylld redan... Nästa gâng?

Kristina; Tack!

Lisa; Ja; jag tror att jag hittat hem...

Svensk chekchouka; Exactement...

Puman; Tack!

Erica; Vad snällt; tack!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...