torsdagen den 29:e april 2010

En ätande anorektikers bekännelser II

Man ljuger. Alla anorektiker ljuger.
Man väger 42 kilo och säger jag lever på cheeseburgare och pommes frites jag har hyfsat bra ämnesomsättning, ni vet.
Man säger Nej, vänta inte med maten, jag åt precis en hel flintastek, jag tar bara något litet sedan.

Något litet? Tja, man kanske suger på en isbit, tuggar tuggummi tills käkarna värker eller festar till det med ett äpple.

Man är övertygad om det själv. Nej tack, jag åt nyss.

Of course you did, sweetie. Of course you did. Som min vän A brukade säga, innan han beställde in en jumbo-milkshake eller gräddglass till mig. Som han sedan stannade kvar tills jag fått i mig. Intuitivt insåg han att flytande föda var - något - lättare för mig att äta.

Ibland tror jag att han räddade mitt liv. Of course he did. När jag inte var kapabel till det själv.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...