onsdagen den 28:e april 2010

Pimp my potato

Alltså. Det är våren.
Ljuset. Värmen. Nymålade fönsterluckor, utecaféerna som fylls med folk. Människor som blivit mycket snyggare över en natt. Brunbrända biceps och designersolbrillor.
Det är någonting med exponering av all denna hud.
Våren.

Och för att få utlopp för alla dessa vårkänslor så var jag tvungen att göra någonting drastiskt. Radikalt. Så jag köpte 2 kilo potatis. Okej, potatis är kanske inte den sexigaste grönsaken man kan tänka sig. Men i alla fall. Så gjorde jag någonting jag inte gjort på flera år: Potatissallad. Och inte några franska snobberier med balsamvinäger och kapris, nej, en hederlig, klassisk, krämig potatissallad på majonnäs, gräddfil, senap och högvis med gräslök. Uppiggad med purjolök och äpple. Mycket salt och svartpeppar. Till vad som helst som är stekt eller grillad. Till exempel lax.

Är inte potatissallad det vårigaste man kan äta?

1 kommentar:

Sofia Pekkari sa...

Jag blev också sugen på att göra sån där potatissallad härom dagen. Jag visste inte ens att jag tyckte om den vita varianten, så det kanske är våren som spelar mig ett spratt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...