måndagen den 26:e april 2010

Flera sorters ljuvligheter

Påskharen hade lämnat lite - mycket - lyxig choklad till mig, och i går kväll njöt jag av några bitar ljuvligheter. Jag har en böjelse för allt med mandelmassa, kokos och kanderad lavendel. Mörk choklad, hos mig blir de ljusa - eller vita - alltid kvar till sist.
Och jag förbehåller mig rätten att lyfta på översta lagret och ta för mig av det undre, även om det finns bitar kvar på övervåningen. Det är tillåtet i ens egen chokladask.
Dessutom väntade tre nya böcker på mig: Justine Lévys nya Mauvaise fille (en dålig flicka) som jag längtat efter att läsa, Jonathan Coes The rain before it falls (av C), och en fransk översättning av Katarina Mazetti, som den här damen hade skickat från Luxemburg.
Lyxig choklad och härliga böcker, kan det bli s
å mycket bättre?

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...