onsdagen den 27:e januari 2010

Älskling, jag glömde barnet. Nästan.

De ringde från dagis.
"Vi har letat i flera timmar, och nu börjar vi bli riktigt oroliga."

Jävla skit. Jag glömde lämna... Pingu. Pingu är Véras mjukispingvin (som hon är helt oförklarligt bunden till) och som vanligtvis brukar följa henne till dagis varje dag där de sover middag ihop.

"Ja, oj, det är mitt fel. Jag glömde lämna honom i morse. Han är i säkert förvar, här hos mig."
" Ja, då kan vi blåsa av spaningen då?"
"Ja. Han kommer med på fredag!"
En skamsen mamma lägger på luren. Hur kunde jag glömma att lämna Pingu?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tips: Köp en till likadan Pingu att ha på dagis :) /Maria i nb

Johanna Siljehagen sa...

Ja du. Pingu àr min favvis ocksà....och jag àr 32...:=0 Sà, hur kunde du glòmma? :=)

Livet runt 30...5 sa...

Det är inte lätt att vara perfekt:-) Idag på morgonen har jag påminnt pappan minst 5 gånger om att ett mjukisdjur MÅSTE med till dagis på fröknarnas begäran. 100 spänn på att den inte kommer med.

Nässelblom och choklad sa...

Ha, ha - det är helt underbart hur ens perspektiv och fokus på viktiga saker förändras med barn i huset. Jag har varit med om att rita efterlysningsskyltar på en älskad banan i pyjamas (den kom tillbaka), ägnat timmar i höstrusk åt att leta en borttapad hund (vi pratar fortfarande gosedjur), vänt allt upp och ner för att hitta en mus som sjunger glada julsånger mm mm. Skönt, att Pingu fanns hemma!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...