söndagen den 31:e januari 2010

Mammor på gränsen till nervsammanbrott

Sockergrynets/Terroristens favorithobby har varit att dra ut alla böckerna ur bokhyllan för att omdisponera dem i en hög på golvet, alternativt sprida ut dem i lägenheten.
Alla gånger jag hittat henne på ett berg av böcker, med blicken i fjärran och slängandes min älskade litteratur all världens väg, som om hon kastade smörgås vid en skogssjö... Finito, cara mia.

Streetsmarta mammor utvecklar streetsmarta strategier. Jag har packat böckerna så tätt i hyllorna att de omöjligt går att dra ut. Inte för någon. Böckerna är som limmade mot varandra. I outsmarted her.

Bra där, mamman.

Nu trycker ungen in böckerna i hyllorna istället. Mamman kapitulerar.

8 kommentarer:

M sa...

Hahahaha hur man än gör så förlorar man, men söta är de i alla fall. Speciellt när de sover.

Sara sa...

Speciellt då. Om de sover.

Livet runt 30...5 sa...

Som om jag kunnat se in i framtiden hänger våra bokhyllor en bit upp på väggen. Därför vill han stå i mitt knä för att nå att dra ut.

Erica sa...

Ha ha ha! Det där känner jag igen ;-D

Åsa sa...

Heheh, och tänk dig 14 likadana till ;-) Jag har ju inga egna barn utan har bara erfarenhet av andras samt genom mitt tidigare jobb som förskollärare. Jag förstår inte hur de som själva har barn klarar av att jobba på en förskola??

M sa...

Hennes mamma gjorde precis likadant i den åldern.

Sara sa...

Kristina; Du är begåvad!

Âsa; Nej, men kan inte ens tänka mig detta! Jag sade det till en av fröknarna att jag inte begriper hur de gör för att behålla kontrollen över en hel liga småknoddar...

M; Ah? Genetiskt, alltså?

Ellen sa...

Du kanske ska vara glad att hon inte gör som min bror brukade: dra av bokryggarna helt!
Högst impopulärt hos föräldrarna (och förmodligen lättare ju mer tätpackade de står)..!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...