fredagen den 15:e januari 2010

Jardin du Luxembourg

Snarare än att vara latinkvarterens hjärta, så är Jardin du Luxembourg dess lunga. Marie de Medicis vackra park är ett absolut måste i Paris, oavsett årstid, men kanske är den allra vackrast i vintervit version? Jag älskar le Luco, och varje morgon gick jag genom parken på väg upp mot Quartier Latin. Det enda som hördes var mina steg mot marken, och fåglarnas flykt när de tycktes komma fria ur nätverket av knotiga, nakna grenar. Frostig skönhet och tystnad, mitt i Paris.
Den tungt grå himlen, mina frostbitna kinder och det faktum att jag är helt ensam vittnar om hur kallt det faktiskt var...

3 kommentarer:

Freedomtravel sa...

Vackert och ser mäktigt ut i kylan!

Annika sa...

Fantastiska bilder. Aldrig tidigare har jag sett Paris-bilder i gråmulen vinterskrud.

Mia sa...

Anna, jag har ju skrivit om Paris här. Enjoy.

http://theswedishgirl.blogspot.com/2010/12/paris-on-budget.html

Annars skulle jag knalla iväg till Le musée de la vie romantique och sedan fika bort eftermiddagen på legendariska Angelina.

Bisous

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...