torsdagen den 14:e januari 2010

sHe's bAck

Tillbaka från kylan. Trots strejk på Orly och försenade flyg så kom vi hem till ett Sockergryn i toppform och ett kök som var intill oigenkännlighet förvandlat. Min svärmor behöver inte mer än fyra dagar för att göra mitt kök till... sitt kök.
Dessutom hade hon slagit sönder "en liten salladsskål bara". Jaja, det gör inget, tänkte jag, tills jag insåg att det var vår finaste bröllopspresentssalladsskål. Och Air France slog sönder min locktång. Jävla skit också.
Nu (efter fyra och en halv timmes skönhetssömn) ska jag och Honungshumlan ut och göra sta'n. En stillsam, sävlig chock efter Paris.

A plus.

6 kommentarer:

Helena sa...

Välkommen hem sweetheart! :)

Sara sa...

Tack!

Sandra sa...

Välkommen tillbaka!
Hur är Ajaccio så här i januaritider ? Stockholm är ständigt kallt och snön har legat i veckor. Men det är vackert, det vill jag lova.

Mi sa...

Den där bilden ser ut som att du fortfarande är genomfrusen - har du hunnit tina ännu? Nu vill vi ha alla smarriga redogörelser från Paris!

Sara sa...

Sandra; Ajacci är vinterruggigt med en molnig himmel och femton plus mitt på dagen... Stockholmsvintern är kanske vackrare?

Mi; Jag har ju varit ute och flanerat i TIMMAR mellan Sacré coeur, Le louvre, Saint Germain-des prés och Champ de Mars. I snöglopp och minusgrader. Men jag börjar tina så smått.

Anonym sa...

Välkommen hem! Hoppas ni kunde njuta av Paris och varandras sällskap trots kylan :) Maria i nb

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...