tisdagen den 5:e januari 2010

Ynkligast

Min man är så gullig när jag är sjuk. Hämtar febernedsättande och huvudvärkstabletter, sätter på mig mina tjockaste raggsockar, fixar the och säger strängt att om jag inte är bättre i morgon måste jag gå till doktorn. Vår husdoktor Ange-André Angeli har mottagning två trappor ned, i samma hus. Praktiskt. Men ärligt talat ska det mycket till innan jag får för mig att gå till läkaren. Det där är så franskt, att springa till doktorn i tid och otid, vi vikingar lider i tysthet istället.

I går bäddade C ned mig med the, efferalgan, bok och choklad. Sedan stal han mitt korsord, men efter allt detta kan jag ha överseende med det.

3 kommentarer:

Livet runt 30...5 sa...

Korsord på franska?! Då skulle jag säga att du acklimatiserat dig väl. Och vilken snäll man. När jag är sjuk måste han genast bräcka mig med att han minsann är sämre. Och sen är det jag som passar upp.

Frida sa...

Lider i tysthet?

Sara sa...

Kristina: Mm. Min man brukar alltid vara ynkligare, men nu när jag är jättesjuk ryckte han upp sig. ;)

Frida: Way of speaking. Inte helt tyst kanske. Om jag tänker efter klagar jag ganska högljutt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...