lördagen den 9:e januari 2010

Packad och klar

Läget är som följer: C:s moster och morbror som bor i Ajaccio har åkt till Pondichery. C:s föräldrar har kommit hit för att vakta deras våning. Och för att ta hand om Sockergrynet när jag och C är i Paris, vilket fôr övrigt är första gången vi lämnar henne och det känns lite som att åka till Paris utan sin högerarm. Lite... tomt och konstigt.
Och ikväll har vi istället för att packa väskorna suttit och ätit gåslever och druckit en flaska av svärfars sauternes, sedan åt en vi en ljuvlig pizza med parmesan, roquette och parmaskinka och sedan chokladtårta eftersom min svärmor Jacqueline fyller år (69, men det kan man faktiskt inte tro) i morgon.

Men nu måste jag verkligen packa ihop grejerna. Varma sockar och mössa kan nog vara bra när man ska resa norröver.

11 kommentarer:

barajagjohanna sa...

Hoppas ni får det jääääättebra i Paris! Hälsa staden från mig. Åh, vad jag vill tillbaka... (Det var liiiite trevligare att strosa omkring där utan måsten istället för att tentaplugga här.)

Sandra sa...

Ha det nu helt underbart!

Erica sa...

Ha det så härligt i Paris! Den där chokladtårtan så fantastisk god ut! Jag är otroligt svag för choklad. Finns det ett recept att tillgå?

Anonym sa...

Ha en underbar resa, även utan "högerarmen" :) /Maria i Norrbotten

Svensk chekchouka sa...

sauterne och gâslever aaaahhhhhh; nu fâr jag cravings!!!!! det ar lite för raffinerat för israelen och bâda varorna är omöjliga att fâ tag pâ här!
Ha det sâ kul i Paris!

Ingela sa...

Mmm..menyn lät mycket god. Sauternevin är jag svag för!

Jag tror det kommer gå jättebra att Vera tas hand om sina farföräldrar. Njut av Paris och av varandra!

Helena sa...

Paris...jag har fortfarande inte varit i denna stad, det är skandal! 2010 är året då jag pallrar mig dit. Basta!
Ha en fantastisk resa sötnos!

Anonym sa...

Ha det riktigt trevligt i Paris!

/Anna S.

Helen sa...

Ha det jättebra i Paris! Skulle så gärna vilja resa dit.

Väntar med spänning på din reseskildring...

Kram!

TinTin sa...

Det låter otroligt gott, även om senare poster avslöjar aningen kyligare temperaturer än väntat. Kinamat i sängen är dock inte illa. Jag är säker på att sockergrynet haft det utmärkt...

Isabelle sa...

Vill också till Paris! Glida runt på en vacker båttur på Seine, ellr varför inte bara shoppa? Ha det så mysigt med din C :)

(I Stockholm är det -8)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...