fredagen den 15:e januari 2010

Katastrof

Ni skulle bli förvånad om ni visste vad en ettåring kan åstadkomma med en vanlig lägenhet inom relativt kort tid.

Ordet stökigt är inte i närheten av att beskriva förödelsen. Det ser snarare ut som efter ett jordskred. Och jag hinner inte med, Sockergrynet är snabbare. Hon drar fram och stökar till dubbelt så fort som jag kan plocka upp och ordna. Det handlar väl om någon sorts kaosteori, antar jag. Kaos och entropi. Ett föremål har en plats där det är ordning, men ett oändligt antal platser där det inte är i ordning. Så sannolikheten för kaos är högre än sannolikheten för ordning. I alla fall med en Honungshumla i lägenheten.

1 kommentar:

Ingela sa...

I know!
Men jag har slutat att plocka upp efter Ida när hon är hemma. Ingen idé. (beroende på grad av kaoset förstås, ibland bara måste jag röja för att kunna komma fram i lgh) Om jag lägger in - då tar hon fram. Efter att hon har gått till förskolan och efter att hon har lagt sig då röjer jag rejält.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...