fredagen den 8:e januari 2010

Man äter en balanserad näringriktig frukost

Man orkar inte skala grapefrukt. Man försöker integrera sig. Man bryr sig inte om man går upp fjorton kilo den här vintern för man vill bara stanna inne och krypa under täcket. Man tuggar i sig sin baguette och försöker tänka att det finns folk som längtar efter att åka till södra Frankrike och äta smördeg, sylt och färska baguetter till frukost. Som om det vore en dröm.
Regnet fortsätter falla som om det inte vore någonting konstigt med det.

Dessutom har jag fått mens igen (och säg nu inte att jaha, det är därför hon är så jävla deppig och sur, jag hatar det) och jag håller på att förblöda, I kid you not. Jag har aldrig varit med om något liknande. Jag är yr och blöder igenom allt. Det vore ju verkligen sista spiken i kistan. Att förblöda också.

8 kommentarer:

Livet runt 30...5 sa...

Ja, jag längtar efter croissanter, baguetter och timmar på franska cafér. Vill du byta mot en skiva smaklös färdigskivat rågbröd med lång konserveringstid och menlös herrgårdsost? Inte nyttigare och garanterat inte godare. Hoppas dagen ljusnar något.

Erica sa...

Om än inte nyttigt, väldigt gott!

Marie sa...

Aj då! Hoppas verkligen att mensen fixar till sig, det värsta som finns (typ, särskil när man har mens) är att blöda igenom! Man känner sig ju so ett missfoster! (Eller det kanske bara är jag...?!)

KARLAVAGNEN sa...

Du, Cyklo-F hjälper. Bergis på att det finns något liknande i Frankrike.
http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=19970131000010&DocTypeID=5

Lycka till!

Josefine sa...

Skaffa en menskopp! Hjälper fint. Jag har aldrig känt mig så säker som med den. Det går i stort sett inte att blöda igenom.

Annika sa...

Det är inte helt ovanligt med kraftiga blödningar när mensen precis kommit tillbaka. Så hade jag det mellan barn nr 2 och 3. Trodde också jag skulle förblöda; vågade knappt gå ut. Ring din läkare, för säkerhets skull bara. Kan vara bra att få en professionell åsikt.

Mi sa...

Du och jag - sammakopplade i en magisk balans, förmodligen. Jag har gått ner åtta kilo under vintern, och har haft mens för sista gången. Nu är det din tur!

Sara sa...

Kristina; Jag vill byta! Bring on the râgbröd!

Erica: Jo...

Marie; Nä, och det här är alltså MYCKET. :-S

Karla; Oki, ska kolla!

Josefine; Jaha? Ska kolla det också!

Annika; Jag ringde min doktor och hon sade precis så... Men att om jag typ svimmade av blodförlust så kunde jag ju komma in. ;)

Mi; Det här är ju jätteintressant! Någon har en plan för oss? Eller så var vi bara meant to be? ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...