torsdagen den 28:e januari 2010

Beachwalk

Det jag saknar mest under vintern är havets turkosa färg. Under vintermånaderna är havet grått, djupblått, eller i bästa fall smaragdgrönt. Det turkosa, glittrande, oemotståndliga skapas när solen står på rätt sätt. Det handlar väl om vinklar och geometri, antar jag. Och nu stiger solen högre och högre för varje dag. Ljuset är tillbaka, och även om det idag ser lite grått ut så gav gårdagens strålande sol och 15 plusgrader mig hoppet tillbaka... Vi är ute på andra sidan, mes amies, och vi lägger ytterliigare en vinter till handlingarna.

11 kommentarer:

Eleonora sa...

Eller, så sitter vi i ett envist dalande snöfall med noll utsikter till något annat än vargavinter ett bra tag till.

Men det är inte bittert att bo i Norden, inte alls.

Livet runt 30...5 sa...

Gud så avis jag blir!

Nässelblom och choklad sa...

Åh, du skojar. Ser det ut så hos dig nu. Fantastiskt vackert. Vi har fått massor med ny snö, men det är faktiskt också alldeles underbart. I alla fall ett tag till, sommar är ju inget alternativ att räkna med på ett tag. Så här har vi en vit sagovärld att hoppa runt i. Mycket bättre än en grå värld...

Helen sa...

Det jag saknar mest under vintern, är att kunna vara ute överhuvudtaget...antingen är det för kallt, eller så är det för mycket snö, eller så är det både och, och just nu är det både och...blä!

Njut i ditt paradis!

Kram!

Erica sa...

Havet ser ljuvligt ut! När är det badvänligt hos er?

Sara sa...

Eleonora; Mer snö? Kom hit, då!

Kristina; Fru "jag åker minsann till Teneriffa när januarikylan blir för hård"? ;)

Eva; Nja... Just nu är det molnigt och grått igen. Tyvärr.

Helen: Men vintern kan vara magiskt vacker!

Erica; Jag gör nog inte baddebut förrän i maj, tidigast april, men sedan värms vattnet upp fort, och är 25° ända in i oktober!

barajagjohanna sa...

Haha, 15 plusgrader och att vi lämnar vintern bakom oss känns väldigt, väldigt, väldigt långt borta... (så långt som till Korsika kanske?)

Här i Sundsvall har det snöat i över ett dygn,det har kommit flera decimeter snö, det är kaos på E4 (ända här uppe!), det hinns inte med att skottas ich snön bara fortsätter falla. Pust! (Och detta ska jag flytta i!)

Annika sa...

Som flera redan skrivit, så faller det ännu mer snö över oss. Jag lyckades t o m vara nära att köra fast bilen i förmiddags!
Bilderna ser omåttligt lockande ut. Vår!

Freedomtravel sa...

Ser verkligen härligt ut! Här är det -7 och någon slags mindre snöstorm... inte behagligt alls!

Ninja sa...

Var är jag? I Nice eller Cannes? Jag hade tänkt åka dit i november men det blev Rom istället....

Sara sa...

Johanna; Oj, det känns avlägset!

ANnika: Ja vâr! ;)

Freedomtravel; Det är inte alltid jag tänker pâ hur lângt sôderut jag faktiskt bor!

Ninja; Nästan... Lite längre ut i havet bara, i Ajaccio, på Korsikas västkust!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...