tisdagen den 19:e januari 2010

Mjölkisarna

Som förstagångsförälder och lite orutinerad babymamma är man lite paranoid och osäker. Men man kan inte ringa till sin pediater varje dag för att fråga om saker som till exempel:
a) är det normalt att Sockergrynet verkar kunna äta sin egen vikt i välling varje dag?
b) hon snor andras nappar, är det normalt?
c) är det okej att hon verkar gilla bebisfientliga saker som gåslever och grapefrukt?
d) hon äter saker från marken, och när jag förklarar för henne att man inte gör så... Så gör hon det ändå. Är det normalt?

Till exempel. Och så det där med tänderna. Men i går träffade jag Véras kompis Lilys (som är en vecka yngre än Véra) mamma och jag lättade mitt hjärta och delgav henne min oro.

- Alltså, Véra har så konstiga tänder...
- Ja, Lily också! Dessutom har hon bara fyra stycken än, jag ringde doktorn och frågade men hon sade att det kommer fler, att jag inte ska oroa mig, och har jag någonsin sett någon som inte fått alla sina tänder? Men jag vet inte, jag?
- Ja, men Véras är liksom... inte som vanliga tänder. Inte raka. De är alldeles runda!
- Lilys också!
- Och så har hon en glugg mitt fram, där tänderna inte sitter ihop.
-Lily också!

Aha. Så kanske är det också alldeles normalt? Men som fullkomligt småbarnsovan så vet man ju inte.

4 kommentarer:

Molly sa...

Hahaha, med säkerhet är allt (inklusive att äta saker från marken) helt normalt! Så länge hon är frisk och pigg och glad ska du inte oroa dig!

Helen sa...

Alltså. Hur buscharmig kan en unge få vara?? Vera är verkligen ett sockergryn!

Och hon verkar väldigt normal...

Och det perfekta är att fråga andra föräldrar med barn i samma åldrar, om deras problem, för då får man garanterat höra att de har liknande.

Kram!

Thérèse sa...

Otroligt gullig bild. Hon verkar vara en helt normal och otroligt charmig tjej

Marie sa...

Haha! För en barnlös så är det där riktigt humoristiskt, men jag gissar på att jag kommer vara minst lika paranoid den dagen då det förhoppningsvis är dags för mig!

Vilken sötnos hon är!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...