söndagen den 17:e januari 2010

Inte bara tjocka knän

By the way så blev det en sådan där typisk, fransk söndagslunch som bara koloniserar, vampyriserar och lägger beslag på hela dagen och som därefter gör att all aktivitet under eftermiddagen blir helt omöjlig. Lunch:

Gåslever med Sauternes. Vi är liksom svärfars alibi för gåsleverfrossa.
Jätteräkor med majonnäs. Korsikanska svarta rädisor.
Kalvgryta med champignons de Paris och gröna oliver. Korsikanskt rött, Clos Ornasca. Frasiga, underbara, varma baguetter från bageriet.
Ost.
Chokladtårta. Med chokladtryffelglass.
Ett päron. För nyttighetsfaktorn. Kaffe kaffe kaffe. Men det hjälper inte.

För den delen: Fransmännen förtjänar inte att vara smalast i Europa.

2 kommentarer:

mia sa...

Fast fransyskorna äter ju liksom inte sådär. Röker och dricker kaffe mest.
Jag kunde definitivt inte äta så när jag bodde i Frankrike och komma undan med det. Däremot lärde jag mig njuta mer, välja kvalitet framför allt.

Livet runt 30...5 sa...

I love gås- och anklever! Frossa lite åt mig också.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...