torsdagen den 14:e januari 2010

Paris mon amour

Ett glas varmt, kryddigt vin under arkaderna vid Place de Vosges, kanske? Så kan man besöka Victor Hugos hus lite senare...
... om man inte väljer att gå på Louvren förstås. Jag älskar kontrasten mellan det ståtliga palatset och Pei's glaspyramider.
.Kaffepaus igen för att värma händerna och för att försöka lokalisera mig. Det spelar ingen roll hur ofta jag är i Paris, jag tycks aldrig veta om jag befinner mig på Rive Gauche eller Rive droit... Men att gå vilse är ju hela tjusningen med att resa. Hur skulle man annars upptäcka nya platser?

Ögongodis på Galeries Lafayette. Om man orkar trängas med japanerna förstås. Men byggnaden är väl värd ett besök, i synnerhet om man som jag har Âhléns i Falun som referens vad gäller köpcentrum.

Notre dame de Paris sedd från en av broarna över Seine. För mig är det här Paris färgskala. Entonig, mot fond av flodens gröna vatten.

Rosenblad utanför en fleuriste på Boulevard Saint Michel.

5 kommentarer:

Prinsessan sa...

Åh vilka fina foton! Blir så sugen på att åka till Paris, har inte varit där på 10 år, antar att det har förändrats enhel del...
Du kanske kan göra en liten Paris-guide till oss :)?

Ingela sa...

Fantastiska bilder på en underbar stad. Hoppas ni har det bra!

Kram från ett vinterregnigt Stockholm

Sara sa...

Prinsessan; Ja, det borde jag göra! Coming up!

Ingela: Nu är vi redan hemma igen... I ett vinterregnigt Ajaccio...

Ingela sa...

ps. Såg nu att ni är hemma igen! ds.

Erica sa...

Fantastiska bilder!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...