tisdagen den 19:e januari 2010

Speculoos och spekulationer

Café crème och speculoos (en sorts belgiska pepparkakor) med min fina flamländska Charlotte.
Och avhandlande av mycket mellan himmel och jord men ganska mycket snack om män.
Och om vådan av att dejta och vara ute i den svängen.
Ansträngande och frustrerande. Skönt att ha sitt på det torra kan jag tänka, samtidigt som jag blir lite psykolog och själavårdare för mina dejtande väninnor.

Nu: The, lakrits och Eat Pray Love i den - tomma - äktenskapliga sängen. Och om jag ska vara ärlig så hoppas jag att den kommer vara tom till i alla fall sju i morgon bitti.

2 kommentarer:

KARLAVAGNEN sa...

Speculaas äts även i Nederländerna året om, dock mest till jul.

Lite mer info http://en.wikipedia.org/wiki/Speculaas

Sov gott!

Anonym sa...

Good post and this enter helped me alot in my college assignement. Thank you as your information.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...