tisdagen den 26:e januari 2010

Bloggen rodnar av förtjusning

Jag har fått en utmärkelse. Nej, jag har fått två. Av Helena och Lisa. Kruxet var att man var tvungen att berätta 7 saker om sig själv. Som ni inte redan vet.
Men ni vet ju allt om mig! Ni vet med en tiondels exakthet hur närsynt jag är. Ni vet hur många stygn jag fick efter att jag fött barn. Ni vet om mina största komplex, mina favoriträtter, och ni vet säkert när jag har ägglossning också. Ni har till och med f
ått receptet på min bästa chokladkaka!

Men okej, vet ni att:

Jag har spelat cello. Och min tvillingsyrra fiol, och så övade vi hemma i vardagsrummet samtidigt. Fast inte på samma melodier. Alla i grannskapet ville dö.

Jag kan springa en mil utan att stanna. Tror jag i alla fall. Jag brukar hävda det.

Jag har en faibless för Jan Guillous spionromaner och Dan Browns böcker. Fast det skulle jag hellre dö än erkänna för någon.

Jag går knappt till affären utan underlagskräm. Jo, det är sant.

Jag har storlek 34 över hela kroppen. Förutom i midjan, som inte passar in.

Jag spanar in snygga pappor i lekparken. Fast jag tittar bara. Titta f
år man.

Jag har en tatuering som föreställer det kinesiska tecknet för styrka, kraft eller att kunna. Och, yes, den klarade sig mirakulöst genom en graviditet.

Och nu skickar jag detta vidare till Lisa, Marie, Mi och Ingela. Enjoy!

5 kommentarer:

barajagjohanna sa...

Jag har också spelat cello. Jag hade en polsk lärare och jag förstod verkligen inte vad han sa ibland. Ofta trodde jag att han blev arg på mig. Eftersom jag hade svårt att förstå och inte tyckte att det var något roligt då, så slutade jag efter ett halvår. :)

Marie sa...

Oj, man tackar! Då ska jag försöka komma på sju saker då...

Prinsessan sa...

Åh vad fin bloggen har blivit! Känner du dig hemma nu..:)

Helena sa...

Haha...tack för intressant läsning..! Cello alltså...imponerande... Hoppas att du får en fin onsdag i paradiset! Kramar

Emelie sa...

Jahapp och du har faktiskt fått en inne hos mig också. Vi känner ju inte varandra så bra men din blogg är faktiskt en av mina absoluta favoriter. Som vanligt slår du huvudet på spiken, även med en utmaning :)

Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...