tisdagen den 5:e januari 2010

Men åh!

Bara för att syrran är så himla bra och för att jag är så stolt över henne. Den här damen är genusvetenskaps-freak och nu precis ska hon börja sitt nya liv som doktorand och forskarinna på sociologiska institutionen vid Umeå Universitet. Hon är så bra.
Jag ser fram emot en snar disputationn givetvis med hedersgäststatus (oh, will I write a great speech!), men vill bara varna för att systersonen Applecheeks kan komma att drabbas av svåra akademikerkomplex, med två forskare till föräldrar.
Jag vet vad jag talar om, jag med min simpla journalistexamen som verkar omge mig med folk som har ungefär 800 högskolepoäng och som har sålt sin själ till CSN (vilket jag i och för sig också gjort). Applecheeks kommer att vilja bli bilmek, och tycka att ni är mossiga.
Frida, du rockar i alla fall. Och se nu för guds skull till att poppa till sociologerna lite! De kan ju inte sitta på sin fakultet
i sina velourkavajer, dryfta diskursanalys och dricka rödvin i all evighet? Jag litar på att syrran kliver upp på barrikaderna för att föra in lite mer glamour i samhällsteorierna. Sociologlamour.

XOXO


5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har också sålt min själ till csn (tack för mat på bordet under många år) för en massa roliga tramskurser som aldrig verkar bli till en riktig examen, men poäng har jag massor i lådorna ;)
Men jag är bra på frågesport! Fast det är ju inget yrke att kunna litegrann om allt möjligt...
/Maria i Norrbotten

Mi sa...

Jodå raring - vi sociologer kan definitvt klä i plysch och dricka rödvin hela dagarna ( i alla fall den här sociologen, som tack vare ett gigantiskt ärr på magen endast klär i plyschoveraller - och vad bättre göra när man slutat med morfin än att bjuda över tjejerna på just rödvin). Diskuresen är dock inte den klassiska.

But I promise, i am doing my best do make velour look fabulous!

Sara sa...

Maria; Frågesport är jätteviktigt. ;)

Mi; Ärr är coolt. Det kanske väger upp plyschoverallen? ;)

Marie sa...

Coolt! Grattis till henne!

Annelie sa...

Duktig tjej:)
Jag pluggade också medie-& kommunikationsvetenskap i flera år för att komma fram till att det var ändå fotograf jag ville bli...törs knappt nämna det för någon.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...