torsdagen den 14:e januari 2010

Oh? Didn't he stay at the Ritz?

Förutom att jag helt saknar lokalsinne har jag också en talang för att blanda ihop saker och ting.
C ringer mig när jag står på Place Vendôme och blinkar i det bländade ljuset från skyltfönster fyllda med juveler värda miljarder.
Limousiner med tonade rutor glider fram till butikernas dörrar och ryska prinsessor och arabiska shejker kliver ut för att shoppa lite bling-bling hos Chaumet och Dior.
Och så jag. Som letar efter Victor Hugos hus. Jag säger det till C. Chuis Place Vendôme et cherche la maison de Victor Hugo.
Ah. Place de Vosges. På andra sidan av staden. Tur jag inte hann fråga någon förbipasserande.

3 kommentarer:

Helen sa...

Hallå och så trevligt att du är tillbaka! Vilka fina bilder du visar. Hoppas ni hade en toppensemester i Paris!

Kram!

Sara sa...

Helen; Vi hade det jättemysigt! Paris är så fint, även om januari inte är den bästa månaden...

Hanna sa...

Vid mitt första och enda besök på Père Lachaise gick jag, ledd av min guidebok, och letade efter Victor Hugos grav. En mycket pinsam episod, då alla litterärt bevandrade borde veta att Victor Hugo förärats med en plats i Panthéon.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...