fredagen den 29:e januari 2010

Älskling jag klippte barnet

Bäst att ta på sig luvan, så man slipper skämmas. Kunde hon inte klippt sig själv istället, den där mamman?


- Vad har du gjort med henne? (Häpet skrattande pappa.)
- Euh... Jag klippte henne. (Mamma som insett sina begränsningar.)
- Med smörkniv, eller?
- Nu har hon i alla fall fri sikt framåt.

Okej. Den slöa kökssaxen var kanske inte formidabel som klippverktyg. Och försök att klippa håret på någon som aldrig är still, alltid i rörelse, alltid på väg. Som att klippa en vårvind en havsvåg en tanke. Véra existerar bara i rörelse. Tills hon somnar i famnen på någon av oss, utmattad.
Kanske hade det varit lättare att klippa henne i sömnen, helt enkelt?

När syrran klippte sin son såg han precis ut som en liten mini-version av Bon Jovi. Anno -92. Min dotter ser i vissa vinklar ut som en liten munk. Tur att hon inte är så gammal att hon har någon åsikt om frisyren än.

13 kommentarer:

Helen sa...

När luvan är på, så ser jag då ingen munkfrisyr, utan bara, som vanligt, ett alldeles underbart gulligt sockergryn!!

Ha en mysig helg!

Kram!

Sara sa...

Helen: Detsamma!

Livet runt 30...5 sa...

Hon är skitsöt, och det är ju bättre att se ut än att vingla omkring och slå i saker.
Kram

Anonym sa...

Come on Mrs,you did a jolly good job there:)

Your daughter reminds me so much of my eldest son as a baby/toddler.

You have an intelligent child and boredom often/quickly sets in.Yes,true!
So ACTIVITY ACTIVITY ACTIVITY
And BOOKS BOOKS BOOKS my son used to love "reading" from about 18 months.

Happy Friday from a wintry Sweden:)

Sara sa...

Kristina; Eller hur? ;)

Anonym; Actually, our pediatrician says the same thing... And Véra loves reading, snd I'll buy more SWEDISH books for her, since I find it's important to cherish the mother tongue...

Frida sa...

Lilla Véra är så söt, tycker jag! :-) Hoppas ni får en trevlig helg!

Får jag säga min personliga mening om utseendet på bloggen också? Jag gillar den inte alls... tycker inte att det är lika lättläst som förut. Den gamla passade så mycket bättre, tycker jag.

Sara sa...

Frida; GIllar du den inte alls? Vad är det som kan ändras? Svart text istället? Större, mindre?
Konstruktiva tips mottages tacksamt...

Marie sa...

Sötnosen! :)

Frida sa...

Det är bara vad jag tycker, om du är nöjd ska du naturligtvis inte ändra! :-) Innan hade du bredare plats att skriva på och texten och bilderna tog upp mycket av sidan. Jag tycker det ser bättre ut när sidan är centrerad (eller vad man ska säga, när texten är i mitten helt enkelt). Nu känns det som att spalterna med kategorier, arkiv och länkar tar upp lika stor plats som texten - vilket jag inte tycker det ska göra. Inläggen är ju det viktigaste! Storleken på texten är bra, kanske blir det bättre med svarta bokstäver men det gråa blir kanske mjukare...? Jag gillade väldigt mycket det typsnittet du hade innan. Hela sidan kändes renare och "enklare" innan, men ändå personlig. Gah, jag kanske bara krånglar till det för dig nu? :-) Förstår du någorlunda vad jag menar? :-)

Helena i England sa...

Nackdelen med kort lugg är att man måste använda näsduk istället för håret för att få bort snoret i näsan..

Sofia Pekkari sa...

Jag tycker att man FÅR klippa sina småtroll lite hur som helst. Vem ska man annars öva på ?

Pengarna man sparar kan man använda till något roligare. Barnen är ju ändå alltid söta och när Ester börjar skolan har jag kanske lärt mig klippa snyggt:-)

barajagjohanna sa...

Jag tycker hon ser jättesöt ut! :)

Jag kan hålla med din syster om att bloggen känns mer svårläst än förut. Jag vet inte om det är typsnittet eller kanske radlängderna...?

Sara sa...

Helena; Och det säger du NU?

Sofia; Nä, precis. Jag får inte öva på någon annan, i alla fall.

Johanna; Jag försöker kolla det där, men jag är inte så hemma på det här med datagrejer...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...